Vilkår
Brukervilkår for Kunst og design i skolen
Definisjoner
I disse brukervilkårene legges følgende definisjoner til grunn:
Leverandør: Kunst og design i skolen (org. nr. NO 870236832), Fossveien 24, 0551 Oslo.
Medlem: Basis, Liten institusjon eller Stor institusjon som inngår medlemskap.
Produktet: De tjenestene som til enhver tid tilgjengeliggjøres for Kunst og design i skolen sine medlemmer på nettsidene. Produktet er for eksempel tidsskriftet FORM, digitale debatter, digitale kurs og rabatter.
Brukere: Privatperson eller ansatte ved institusjon og som av institusjonen er gitt tilgang til produktet.
Innledning
Gjennom å tegne medlemskap aksepterer medlem disse brukervilkårene som også er gjort tilgjengelige før tegning av medlemskap. Gjennom medlemskap gis det tilgang til produktet gjennom et eget brukernavn og passord.
Medlemsperiode
Medlemskap er årlig og medlem betaler kontingent én gang i året. Medlemskapet fornyes automatisk, og gjelder ut inneværende kalenderår, med mindre utmeldingen er mottatt skriftlig til kontor@kunstogdesign.no, innen 12. januar.
Manglende betaling regnes ikke som oppsigelse/utmelding.
Pris og betaling
Prisene fremgår på våre nettsider og i innmeldingsskjemaet på kunstogdesign.no, og er inndelt i Basis, Liten institusjon og Stor institusjon.
- Ved medlemskap Basis omfatter medlemskapet én person/én bruker.
- Ved medlemskap Liten institusjon omfatter medlemskapet 4 brukere.
- Ved medlemskap Stor institusjon omfatter medlemskapet 20 brukere.
Medlemsprisene kan justeres i forbindelse med Kunst og design i skolens landsmøte som avholdes hvert andre år (Kunst og design i skolens vedtekter, § 6), eller i forbindelse med offentlig annonsert ekstraordinært landsmøte i tråd med Kunst og design i skolens vedtekter, § 6b.
Nye priser blir gjeldende for nye medlemmer umiddelbart etter vedtak på landsmøte, og for allerede eksisterende medlemmer i forbindelse med følgende fakturering av medlemskap.
Medlemskap faktureres for inneværende år ved bestilling. Ved fakturering til privatperson er det 10 dagers betalingsfrist og ved betaling skal KID-nummer angis. Faktura til institusjoner sendes i EHF og har 30 dagers betalingsfrist.
Ved utsendelse av andre betalingspåminnelse vil det påløpe et purregebyr på kr. 50.
Nærmere om produktet
Leverandør forbeholder seg retten til når som helst å fritt endre, herunder fjerne innhold.
Tilgang til og bruk av produktet
Leverandør gir medlemmer tilgang til produktet gjennom et individuelt innloggingspassord straks medlemskap er tegnet.
Tegnes medlemskapet Basis er medlemmet forpliktet til ikke å dele innloggingspassordet/produktet med andre.
Tegnes medlemskapet Liten institusjon eller Stor institusjon kan medlemmet dele produktet med brukere og medlemmet er forpliktet til å sikre at innloggingspassordet/produktet ikke deles med uvedkommende, og skal herunder gjøres kjent med og er pålagt tilsvarende begrensing når det gjelder innloggingspassordet. Medlem er ansvarlig for den bruk som skjer av brukere, og skal påse at brukere overholder disse brukervilkårene.
Dersom du som medlem er gjort kjent med at andre enn brukere har fått tilgang til produktet/innloggingspassordet, skal leverandør straks varsles. Leverandør forbeholder seg retten til å iverksette nødvendige tiltak for å unngå ulovlig eller uautorisert bruk av produktet.
Med mindre annet er avtalt har medlem ikke anledning til å kopiere eller distribuere innhold fra produktet, men er berettiget til å laste ned/kopiere innhold (pdf eller annet) til bruk for medlemmet.
Endring av brukervilkårene
Leverandør forbeholder seg retten til å endre brukervilkårene. Bruk av produktet etter at brukervilkår er endret innebærer samtidig aksept av de nye vilkårene. Leverandør vil tilstrebe å sende ut informasjon til medlemmer om at brukervilkårene er oppdatert, men er ikke forpliktet til dette.
Angrerett
Ved inngåelse av medlemskap gis det tilgang til produktet umiddelbart. Gjennom å akseptere disse brukervilkårene samtykkes det i at medlemskap Basis, Liten institusjon og Stor institusjon ikke har angrerett på kjøpet, jf. angrerettloven § 22 bokstav n.
Tekniske løsninger/forbud mot rekonstruering
Medlem er klar over de særskilte krav til medlems egen program- og maskinvare (herunder andre lisenser) som bruken av produktet forutsetter, og bærer således selv den fulle og hele risikoen for funksjonaliteten av egen maskin- og programvare, samt de nettverksløsninger som produktet direkte eller indirekte forholder seg til. Leverandør er ikke ansvarlig for kompatibiliteten i forholdet mellom produktet og program- og/eller maskinvare hos medlem.
Leverandør forholder seg til de til enhver tid gjeldende brukervilkår hos tredjepart som vi benytter tjenester hos, for tiden Sanity. Leverandør har ikke ansvar for funksjonaliteten eller oppetiden til slike tjenester, og medlem må selv forholde seg til eventuelle brukervilkår som denne tredjepartsleverandøren opererer med.
Produktet kan inneholde hyperlenker til andre websider. Hvis medlem gjør bruk av andre sider er dette å anse som han/hun arbeider utenfor produktet. Andre sider kan ha egne brukervilkår som avviker fra leverandørens.
Medlem er selv ansvarlig for filterinnstillinger eller annet som kan hindre adgang til andre sider. Medlem har ikke lov til å endre, rekonstruere, tilbakeføre, dekompilere, demontere, lage avledede versjoner av eller på annen måte bruke kildekoden til produktet.
Eiendomsrett
Eiendomsretten til produktet og alle tekniske løsninger, programvare og verktøy som leverandør gjør tilgjengelig tilhører leverandør eller dennes lisensgiver eller leverandører. Alt slikt innhold er kun ment å være til hjelp i forbindelse med ordinær bruk av produktet og kan ikke brukes i en annen sammenheng uten leverandørs skriftlige tillatelse.
Personvern
Ved å akseptere disse brukervilkårene samtykker du i at leverandør kan behandle personopplysninger i tråd med personvernerklæringen som er tilgjengelig på www.kunstogdesign.no.
Leverandørens ansvar
Produktet leveres ”som det er”. Leverandør kan ikke holdes ansvarlig for feil og/eller funksjonalitetsmangler i produktet eller nedetid uavhengig av om det skyldes tekniske løsninger hos leverandøren eller tredjepartsløsninger. Leverandør kan ikke holdes ansvarlig for medlemmets tap som følge av at produktet ikke er tilgjengelig på grunn av tekniske feil eller andre forhold.
Medlems ansvar
Medlem kan holdes erstatningsansvarlig for brudd på brukervilkårene, herunder, men ikke begrenset til det å gi tredjepart tilgang til produktet eller uhjemlet kopiering av innhold i produktet.
Overdragelse
Leverandør står fritt til å overdra sine rettigheter og plikter etter disse brukervilkårene til tredjepart. Medlem kan ikke overdra sine rettigheter til tredjepart ved salg, viderelisensiering, leasing, leie, lån eller på annen måte, med mindre leverandør gir sitt skriftlige forhåndssamtykke til slik overdragelse. Dersom overdragelsen medfører at virksomheten endrer priskategori vil pris bli endret fra overdragelsestidspunktet. Ved organisatoriske endringer, f.eks. skolesammenslåing, kan likevel medlemskap overføres til ny skole. En slik eventuell endring må umiddelbart meddeles til leverandør.
Force majeure
Skulle det inntreffe en ekstraordinær situasjon som ligger utenfor partenes kontroll som gjør det umulig å oppfylle plikter etter denne avtalen og som etter norsk rett må regnes som force majeure, skal motparten varsles om dette så raskt som mulig. Den rammede parts forpliktelser suspenderes så lenge den ekstraordinære situasjonen varer. Den annen parts motytelse suspenderes i samme tidsrom.
Motparten kan i force majeure-situasjoner bare heve avtalen med den rammede parts samtykke, eller hvis situasjonen varer eller antas å ville vare lenger enn 90 (nitti) kalenderdager regnet fra det tidspunkt situasjonen inntrer, og da bare med 15 (femten) kalenderdagers varsel.
I forbindelse med force majeure-situasjoner har partene gjensidig informasjonsplikt overfor hverandre om alle forhold som må antas å være av betydning for den annen part. Slik informasjon skal gis så raskt som mulig.